SD Västra Södertörn vägrar ”prajda”


Vi vet utmärkt väl att alla måste hylla den aktuella Pridefestivalen för att inte framstå som bigott homofob. Nu är det så att man kan känna motvilja mot den cirkus och porrfestival som Pride faktiskt är, utan att vara homofob eller på något sätt vilja diskriminera sexuella minoriteter.

Att våra rikspolitiker mangrant ställer upp på att delta i denna obscenitets-cirkus (undantaget Göran Hägglund och Göran Persson), gärna fotograferandes med en spektakulär läderbög, är inte förvånande. Det mediala etablissemanget har stor makt i dagens Sverige. Det kan inte vara rädsla för att tappa röster som våra politiker väljer att ställa upp på denna orgie i obsceniteter, det finns enbart röster att tappa på att ställa upp, och röster att vinna på att vägra deltagande.

Studerar vi bilden här ovanför på Maud Olofsson är inte det en bild som inger förtroende för en partiledare, inte enligt mitt förmenande i alla fall. Dessutom är Olofsson inte känd för sitt glada humör i vanliga sammanhang, tvärtom har jag hört från initierade källor. Det är så tillgjort det kan bli.

Våra åsikter i SD Västra Södertörn om Pridefestivalen speglas utmärkt väl av den oberoende (och icke SD) debattören Mats Dagerlind. Det är en så bra artikel så jag vill inte skriva mer själv om detta, utan rekommenderar varmt läsning av Dagerlinds artikel i stället. Jag ställer upp på vartenda ord han skriver.

Länk Newsmill Dagerlind

Det här inlägget postades i Ideologi - politik, Sverige. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till SD Västra Södertörn vägrar ”prajda”

  1. Ping: Rosa Tisteln till Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna « Sverige är inte världens navel!

  2. Robert Stenkvist skriver:

    Det är ungefär min åsikt vargen. Så alla politiker som tävlar om att bli fotad med någon läderbög de aldrig skulle våga närma sig privat, det är ju fullständigt förljuget, alltihop.

  3. Varg i Veum skriver:

    Jag är inte homofob. Jag anser att den förföljelse som många homosexuella i Sverige utsätts för (har nära vänner som är homosexuella med erfarenhet) från vissa lägre stående element är lika skamlig och kan jämställas med vilken MENA-hederskultur som helst.

    Men till och med jag tycker att detta påtvingade politiskt korrekta vurmandet man måste visa för Pride är tröttsam. Faktum är att inte ens mina gayvänner är särskilt stolta över det. Det har gått till överdrift enligt dem.

Kommentera (tänk på att hålla en trevlig debatt-ton)

