Den svenska EU-avgiften kan komma att höjas med 10 miljarder


Erik Almqvist fick inget vettigt svar från Lena Ek under den utfrågning som ägde rum under onsdagen i plenisalen. Almqvist ställde frågan om regeringen kommer lägga in sitt veto mot den avgiftshöjning som EU aviserat för Sveriges del på 10 miljarder kronor om året. Ek svarade på en massa typiska frågor från en mellanstadieklass, men inte på Almqvists direkta fråga.

Det verkar det tyvärr, av Ek:s svar att döma, som om denna höjning också blir av. Hur svårt är det egentligen för regeringen att lägga in sitt veto?

Det här inlägget postades i EU, Ideologi - politik. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Den svenska EU-avgiften kan komma att höjas med 10 miljarder

  1. Alexander skriver:

    Där rök min röst på C! Tur att jag snubblade över den här sidan!

  2. Eva-Marie skriver:

    VAD är det för fel på Ek?? Sicket nöt. När jag lyssnar på henne då får jag eksem. Hon uppbär en fet lön och beter sig………..tar vissa politiker sitt jobb på allvar, jag undrar?

Kommentera (tänk på att hålla en trevlig debatt-ton)

