Jag tackar för min tid som ordförande för Stockholms distrikt


Nu skall valberedningens förslag ligga ute på Stockholms läns hemsida (ej att förväxla med Stockholms stad) och jag passar då på att meddela min avgång som ordförande för Stockholms län. Enligt valberedningens förslag fortsätter jag dock som ledamot. Orsakerna är att jag sitter i riksdagen samt att jag också på olika sätt fortfarande är engagerad i den kommunala politiken. Det blir för många stolar att sitta på helt enkelt, samtidigt som vi har flera kompetenta personer som kan ta över ordförandeskapet i distriktet. Vilken valberedningen föreslår som ordförande går att läsa i valberedningen förslag, men jag är mycket trygg med den föreslagna ordföranden och full av tillförsikt inför framtiden.

Låt oss backa bandet lite. När 2007 först kom in i distriktsstyrelsen var det ganska kaosartade maratonmöten. En numera utesluten medlem stod för minst 90 procent av kaoset och en del gav upp styrelsearbetet, jag funderade över samma sak. David Lång tog dock över ordförandeskapet och styrelsemötena började präglas av ordning och struktur. Jag kände att jag gjorde något konstruktivt för partiet och distriktet. Efter att Lång lämnat ordförandeskapet tog Arnold Boström över som ordförande och jag som vice ordförande. En lång period av konstruktivt arbete tog vid, en period kemisk ren på intriger, falanghistorier och allvarliga meningsmotsättningar. Efter att Arnold tyckte att han gjort sitt som ordförande tog jag över den rollen och arbetet har sedan dess flutit på över förväntan.

Stående från vänster: Mikael Strandman. Henrik Mellström, Fredrik Lindahl, Arnold Boström, Stefan Buncic, Robert Stenkvist. Sittande: Ingrid hult, Per Carlberg och Monica Tedestam Berglöf.

Stående från vänster: Mikael Strandman. Henrik Mellström, Fredrik Lindahl, Arnold Boström, Stefan Buncic, Robert Stenkvist.
Sittande: Ingrid hult, Per Carlberg och Monica Tedestam Berglöf.

 

I dag känns det mycket bra att lämna över ett välskött, harmoniskt och välorganiserat distrikt. Vi har efter valet kunna anställa 2,15 heltider, vilket borgar för att arbetet med att stötta kommunföreningar erbjuda utbildningar etc. etc. kommer att bli så mycket lättare och bättre. Innan anställningarna offrade en del av oss i princip all fritid på partiet. Vi har massvis med duktiga och engagerade medlemmar ute i våra 26 kommuner (inklusive Gotland) som kommer sörja för återväxten på alla plan. Många medlemmar ute i våra kommunföreningar gör ett fantastiskt arbete och är bärare av massvis med kompetens och livserfarenhet. Det känns väldigt bra just nu i ”mitt” distrikt.

Till sist vill jag tacka all medlemmar, samt styrelsemedlemmar för de år jag varit både ordförande och vice ordförande. Till styrelsen vill jag rikta ett speciellt tack. Ni är alla ärliga, raka, engagerade sverigevänner. För att tala tonårsspråk, -ni är bäst! Tack för min tid som ordförande.

 

Det här inlägget postades i Sverigedemokraterna. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag tackar för min tid som ordförande för Stockholms distrikt

  1. Undrar om SD kommer lyckas med sin satsning på Stockholm? Det är väldigt svårt att profilera sig i huvudstaden tror jag. Jag tror att det måste bli mycket långsiktigt och man kan nog inte förvänta sig fördubbling av valresultaten i varje val som på riksplanet.

  2. Önskar dig verkligen lycka till vart det än landar!

  3. Stenkvist skriver:

    Tack Jocke, det värmer verkligen att höra.

  4. LanceLindqvist skriver:

    Hoppas du iaf sitter kvar i styrelsen Robban!

  5. Joakim Larsson skriver:

    Jag hör inte till distriktet, Robban, men jag vet att du har lagt ner ett hårt arbete på att sköta alla de myriader stora och små arbetsuppgifter som faller på en distriktsordförande. Det är ett tufft jobb och du har klarat det bättre än de allra flesta jag har sett under mina år i partiet (inklusive undertecknad, faktiskt).

Kommentera (tänk på att hålla en trevlig debatt-ton)

