Geller Tamas Det svenska hatet del 2


I Gellert Tamas bok finns massvis med vinklingar och märkliga associationer. Det är dock ingen idé att ta upp en massa vinklingar och guilt by association som förekommer i andra medier och som Tamas snarare gör till regel än undantag. I stället beskriver jag saker jag vet om för att jag varit närvarande eller saker som sticker ut utöver det vanliga.

På sidan 264 i boken står det:

”Daniel Assai, som hade lyckats arbeta sig upp till posten som biträdande kanslichef, berättar om en kultur där misstron ökade till den grad att till slut ingen verkade lita på någon annan. Partikamrater angav varandra och började samla bevis för att använda vid senare tillfällen.”

Nja misstron härskade främst kring Assai själv. I övrigt var det ingen som ”samlade på bevis” i Stockholm vid den tidpunkt Assai nämner (2008 -2010). Det här är kraftigt överdrivet. Det var Assai själv som skapade oro var han drog fram. Vidare på samma sida. Direktcitat från Assai:

”Problemet var att det där med inspelningar nästan blev policy i partiet. Jag var chockad, det var därför jag började spela in själv till slut”

Det här är ju ren lögn. Den som spelat in mest av alla blev chockad?!? Jag har t.ex. aldrig spelat in några partikamrater. Jag har inte ens blivit chockad, för det har aldrig varit en policy att man spelar in sina partikamrater. Det är enkom några paranoida rättshaverister som gjort detta. Vidare, direktcitat från Assai:

”Man sa till mig att de spelar in samtal, i bunkern och allt. På styrelsemöten och sånt. Man vet aldrig när det spelas in, men jag känner till många samtal som spelats in.”

Jag satt själv i styrelsen under perioden och detta är ren lögn. Inget styrelsemöte spelades in såvitt jag känner till, förutom ett möte (ej styrelsemöte) mellan Rinderheim, Björn och Jimmie. Vi vet vem som spelade in den gången och vederbörande har lämnat partiet sedan många år. Den enda som ens misstänkes för att spela in var Assai själv, den ende med en dator uppe på mötena. Jag har inga indicier att ens han verkligen spelade in något. Det hade varit mest ofördelaktigt för honom själv.

Därefter kommer kanske det mest hårresande av allt. På sidan 294 skriver Tamas följande (oklart om Assai är uppgiftslämnare).

”Partihögkvarteret som de båda männen satt och samtalade i kallades internt för bunkern, uppkallad efter den plats där Adolf Hitler tillbringade sina sista dagar.”

Detta är inte bara en lögn, det är sjukt! Jag har själv nämnt Bunkern tusentals gånger, vistats i den lika många gånger, hört andra prata om den också tusentals gånger. Lokalen fick sitt namn efter läget i en källare och avsaknaden av fönster. Bunker är en form av (oftast) militär byggnad. När jag frågar gamla partiveteraner om Tamas uppgift brister de ut i gapskratt. Detta är inte friskt mina damer och herrar.

Till sist skriver beskriver Tamas på sidan 297 hur Assai sedermera lämnade SD p.g.a. den film Almqvist klippte ihop där Assai själv var behjälplig. Klippet kom från den berömda ”järnrörsfilmen”. Enligt boken så bidrog denna film till att Assai lämnade partiet.

Så Assai bar detta med sig under de cirka 3 år han sedan var med i partiet efter Almqvists redigering? Detta utan att nämna filmen eller några tveksamheter någonsin, i alla fall inte som jag hörde. Ja svårt att bevisa förståss. Men det som går att bevisa var att Assai aldrig ”lämnade” partiet, han blev nämligen utesluten. Det var dessutom undertecknad som lämnade in ärendet till medlemsutskottet.

Det här inlägget postades i Sverigedemokraterna. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Geller Tamas Det svenska hatet del 2

  1. Gary Aelius skriver:

    Din sågning av Assais uppgifter är något som alla bokens läsare borde ta del av! Intressant insiderinformation du tillför. Väldigt fult t ex att associera bunkern till Hitler. Sågningen visar hur fel det kan bli när författare förlitar sig på någon enstaka källa.

Kommentera (tänk på att hålla en trevlig debatt-ton)

